Juniorverksamhet

Barn och juniorer är framtiden!

Vill du vara med i juniorkommittén och hjälpa ungdomarna?

Christer "Cribba" Åkerblom och Sara Stenbeck är med i juniorkommittén och välkomnar att fler kommer med!

Hör av dig till info@loftahammarsgk.se eller klubbchef@loftahammarsgk.se

Unik satsning på barn och juniorer under 2020!

Genom Insamlingsstiftelsen för Barn och Ungdomar i Loftahammars Skola och Förskola har barnen i Loftahammars Skola fått möjlighet att ta Grönt Kort!

Det har varit 41 barn från årskurs 1 till 6 som deltagit i kursen! Gustav Adell och Malin har med hjälp av spännande banor och övningar med olika ”levels” tränat eleverna.

Detta gör att eleverna lär sig fort, tycker golf är roligt och blir inspirerade att fortsätta träna och spendera sin fritid på vår fantastiska golfklubb!

Tack till Sparbanksstiftelsen och KSAB!

Tack vare bidrag från Sparbanksstiftelsen och ideellt arbete har vi nya träningsmattor och 13 meter av KSAB Teemaster på plats.

Även två Bullseye är nu placerade på rangen.

Golfset att låna från Wilson!

Pengarna från Sparbanksstiftelsen går också till 16 set med juniorklubbor för utlåning.

Wilson har sponsrat med ett bra pris!

Så nu kan alla barnen träna även om de inte ännu har egna golfset.

Tack till Anders Trä och Ossian o Olle!

Ossian och Olle har byggt ett förråd till dessa i rangehuset.

Materialet till förrådet är sponsrat av Anders Trä.

Krister Sköld har hjälpt till med att sätta in ett kodlås på dörren och belysning.

Schysst Idrott med Länsförsäkringar Kalmar län

Lansforsakringar