Vår padelbana har kommit till Loftahammars Golfklubb tack vare bidrag från Allmänna Arvsfonden och Sparbankstiftelsen Tjustbygden!

OBS! Vecka 21-22 (23/5-31/5) är banan stängd då vi kommer att byta matta.

Pris för medlemmar 200 kr/timme.

Pris för icke medlemmar 300 kr/timme.

Ungdomar upp till 15 år betalar 100 kr/timme om de bokar banan.

Vill du bli medlem i golfklubben är årsavgiften 600:-. Ansökan hittar du på hemsidan eller kontakta oss på kansliet.
Det finns racket både till uthyrning och försäljning. Bollar finns till försäljning.

Hör av dig innan om du behöver hyra racket eller köpa bollar under den tid kansliet är stängt.

Hyra av racket 30kr/st
Bollrör (3 bollar) köper man för 95:-

Barn och ungdomar upp t o m 15 år har fri tillgång till padelbanan när den inte är bokad.

Vill man som barn och ungdom upp 15 år veta att man tillgång till banan så måste man boka.

Bokning sker via https://playtomic.io/loftahammars-gk

Banan är öppen mellan kl 06.00 till 23.00.

Swish nr 123 538 4094

Kortfattade regler padel

• Man spelar nästan alltid dubbel (4 personer)
  • Poängräkning är samma som tennis, 15,30,40 och fördel samt game och set.
  • Linjerna på planen används endast vid serve
  • Serve ska slås underhands och studsa i motspelarnas serveruta
  • Serve får studsa upp i glasväggen men om den studsar i galler är den felaktig
  • Man har två servar på sig
  • Om bollen går direkt i motspelarnas vägg så räknas den som ute. Innan bollen tar i motspelarens vägg så måste den studsa i marken.
  • Man får spela volley (inte på serve), halvvolley eller låta bollen studsa på glas/gallervägg.
  • Man får även slå bollen på sin egen glasvägg för att få över den till motspelarnas planhalva
  • Man får inte slå bollen i gallret på sin egen sida

Hur vinner man poäng?

I padel vinner man poäng om:

• Bollen studsar i marken två gånger på motståndarens sida
  • Motståndaren slår bollen i nät
  • Motståndaren slår bollen ut, dvs antingen direkt ut ur "buren" eller direkt på en av dina väggar. Bollen får fångas upp utanför buren om man hinner.
  • Motståndaren slår bollen i sitt eget galler
  • En motståndare träffas av bollen